vrijdag, februari 23, 2007

kriebels


Na een paar dagen flinke koorts bekijk ik de wereld nu weer met een redelijk stabiele blik.

Tegelijk met wegtrekkende koortsen komt de zon hier door. Terwijl ik de ramen open heb gezet om m'n slaapkamer te 'ontgriepen' sijpelen de eerste lentegeuren naar binnen. Altijd als deze lichte luchtjes nog stiekem door de stad dwarrelen, komen er kriebels. Voor sommigen zijn dat de lentekriebels die zijn ingezet op valentijnsdag, voor sommigen zijn dat de grote-schoonmaak-kriebels maar bij mij blijken het de laatste jaren fesitvalkriebels te zijn.

Een half jaar geleden kwam ik terug van vakantie en had na 4 dagen Werchter, een week Sziget, 3 dagen Lowlands, een avond Radiohead en een concert van Pearl Jam mijn buik een beetje vol van gitaren, grote ego's en festivalvoer. Ik kon geen grasveld meer zien en geen baslijn meer horen. Zo rond de jaarwisseling realiseerde ik me dat ik toch wel een grote mazzelaar ben; ik heb zo veel leuke, mooie en bijzondere dingen gezien... Zou ik dan toch weer...? NEE.
Genoeg is genoeg, ik had het mezelf gezegd; ik ben klaar met velden vol mensen, dixies, pizzapunten voor woekerprijzen en gehoorbeschadigingen.


Vandaag scheen het zonnetje zo lekker mijn dakraampje in. Ik rook haast de grasvelden en met mijn ogen dicht hoorde ik in de verte het onhandige wan-tssssoe-wan-tssssoe van een soundcheck...

Pinkpop heeft Muse, Korn en de smashing Pumpkins...

Rock am ring heeft ze ook maar dan ook nog Dave Matthews...

Misschien dan toch even op de site van Werchter kijken? NEE!
Werchter is het belabberdste festival; klein, vies en slecht georganiseerd...

Maarrr... ook altijd de beste line-up op dat miezerige veldje bij die stinkende dixies.

Natuurlijk heb ik het wel gedaan, ik heb gekeken.

Muse, Bjork, damien rice, chemical brothers, faithless, metallica, arctic monkeys, the kooks, pearl jam, beastie boys en....

TORI AMOS


En dus, dames en heren, heeft na het griepvirus nu ook het festivalvirus weer zijn jaarlijkse slag geslagen. De kaartjes gaan besteld worden, de platypus wordt schoongemaakt, m'n matrasje, m'n kisten, m'n regenjas, m'n zonnebrand en m'n 100.000 mueslirepen worden weer tevoorschijn getoverd...

Het festivalseizoen staat voor de deur!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hee Marjolein!!
Ziek? Na die gezonde Oostenrijkse berglucht? Hoe kan dat nou?? Maar goed, misschien is dat de overgang van winterkriebels naar lentekriebels, ofwel festival kriebels? Een hoop gekriebel!
Hoe gaat alles met werk en school?

Hier slaan overigens ook de kriebels toe, volgende week eindpresentatie!! Veel plezier, geniet van je kriebels en tot schrijfs!
Liefs,
Mathanja.

27 februari, 2007 13:59  

Een reactie posten

<< Home