woensdag, mei 23, 2007

sunny side up!

Na al dit leed wordt het weer even tijd voor wat luchtigers.


Afgelopen maandag zijn we met het team van 'de gouden appel' in Enschede neergestreken. Niet geheel toevallig want 1 van de appeltjes woont daar. We hebben er een heuse fotoshoot gehouden en dat is voor een camerafoob als mijzelve een heuse prestatie. We hebben een aantal leuke foto's laten schieten en binnenkort zijn die te bewonderen op de site. De site die officieel nog niet in de lucht is maar waar driftig aan geknutseld wordt.
We hebben ondertussen weer een consultje achter de rug bij de mevrouw die alles weet over sociaal ondernemerschap en die is (nog steeds) erg enthousiast over onze plannen.
Ik ook dus dat is mooi.

Ondertussen ontploft mijn hoofd van de dingen die ik moet doen, die ik wil doen en die ik zou kunnen doen.

Trouwens, mensen, de krachttoer op de zolder is geweest. Na het schilderen van muren en balken is nu ook het bamboe-dak tegen het gewone dak gezet en als binnenkort de reuzenplantenbak met waterval er staat kunnen we stellen dat de zaak, op wat details en afwerking wel klaar is.

Binnenkort lig ik dus klotsend op mijn tweedehands waterbed te luisteren naar het geruis van een miniwaterval (hij staat nu nog droog in een hoekje maar wat een waterval gaat dat worden!) en heb ik uitzicht op een jungle-binnentuin. De bananenboom staat nu nog in de badkamer te zuchten dat hij het zo krap heeft in zijn kleine tuincentrum-potje maar wacht maar... dit wordt geweldig ook voor een bananenboom. Ik heb een hele verzameling stekkies van bamboe gereserveerd bij een niet nader te noemen appelpersoon en met een rijtje grote potten moet dat spul te temmen zijn tot een mooie wand van levende bamboe.


Nog even geduld en dan lig ik er. In de jungle.
Over jungles gesproken, wat vinden jullie van de gorilla-toestand in Happy village, Rotterdam?
Kijk, ik gun niemand 100 eten met een bek als die van Bokito, ontelbare huidtransplantaties, botbreuken en verbrijzelingen maar jeetje....wat blijken apen toch slimme beesten.
Hij heeft haar gewoon in zijn geheugen geprent en besloot op een goede dag dat genoeg gewoon genoeg is. Hopla, even over de gracht springen en rennen.
Nogmaals, ik gun niemand dergelijke pijn en angst dus dat wil ik ook niet benadrukken maar bednke nou eens hoe slim dat beest dus is... Ik zal voortaan met diep, diep, diep, diep veel respect (en een afgewend hoofd) langs de gorilla's lopen in de dierentuin.
Ik heb me ooit in een echte jungle (zie hier de brug in dit verhaal) ook eens aan contact met een aap gewaagd... Dat liep wat beter af.
Tot Blog!!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

dat lijkt wel een slang om je nek.....

30 mei, 2007 21:14  

Een reactie posten

<< Home